Στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Austin, η Mercedes συμπλήρωσε 500 Grand Prix ως προμηθευτής του Safety Car στη Formula 1. Ήταν 30 Ιουνίου 1996 όταν η γερμανική μάρκα έκανε ντεμπούτο στο γαλλικό Grand Prix, με τη Mercedes C 36 AMG.
Η έννοια του Safety Car στην F1 είχε μπει στις ζωές μας νωρίτερα, όμως για χρόνια κάθε promoter παρείχε το δικό του όχημα. Κάπως έτσι είδαμε μοντέλα όπως η Lamborghini Countach, το Ford Escort Cosworth, το Renault Clio Williams και το Fiat Tempra να οριοθετούν τον ρυθμό του αγώνα σε περίπτωση ατυχήματος και καταρρακτώδους βροχής.
Μέσα σε αυτά τα 29 χρόνια, η Mercedes έχει παράσχει συνολικά 13 μοντέλα, ξεκινώντας από την C 36 AMG (W202). Στην «καρδιά» του βρισκόταν ένας 6κύλινδρος κινητήρας 3,6 L, απόδοσης 280 PS και ροπής 385 Nm, κάνοντας τα 0-100 km/h εντός 5,8 sec. Διέθετε -όπως όλα τα SC από εκεί και ύστερα- ένα δύο φώτα στην οροφή που με το σβήσιμό τους σηματοδοτείτο η επιστροφή του στα pits, καθώς κι ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας, αλλά τίποτα περισσότερο. Τεχνολογικά, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν ακόμα σε πρωτόλειο στάδιο.
Μέχρι το 2010, η Mercedes ανανέωνε το μοντέλο που πρόσφερε για τις ανάγκες του SC, καθώς ήδη από το 1997 η C 36 AMG αντικαταστάθηκε από τη CLK 55 AMG, και το 2000 από τη CL 55 AMG.
Η CLK 55 AMG επέστρεψε το 2003, ενώ στο μεσοδιάστημα προστέθηκαν και οι SL 55 AMG (2001-2002), SLK 55 AMG (2004-2005) και SL 63 AMG (2008-2009).
Με την SLS άλλαξε σελίδα
Το 2009, η Mercedes παρουσίασε την SLS ως διάδοχο της Mercedes SLR McLaren, αναβιώνοντας και τον θρυλικό σχεδιασμό της 300SL Gullwing μετά από πέντε δεκαετίες.
Το 2010 το μοντέλο έγινε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας της Formula 1, και έμεινε σε αυτόν τον ρόλο ως το 2014, σε δύο εκδόσεις: την απλή με τον V8 κινητήρα 6,2 L και τα 571 PS, και την SLS AMG GT (2012-2014) με τον ίδιο κινητήρα αλλά 20 PS παραπάνω.
Σε εκείνο το σημείο πια το Αυτοκίνητο Ασφαλείας είχε μετατραπεί σε έναν θύλακα τεχνολογίας με στόχο την άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση στα διάφορα συμβάντα εντός της πίστας. Συστήματα τηλεμετρίας, προηγμένο σύστημα ενδοεπικοινωνίας και έλεγχος των καιρικών συνθηκών από τον συνοδηγό είναι μόνο μερικά από τα βήματα προόδου που έγιναν ανά τα χρόνια.
Mercedes-AMG GT Black Series: Το πιο ισχυρό Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Το 2022, η Mercedes εισήγαγε στις πίστες της Formula 1 την AMG GT Black Series, η οποία άλλωστε εξελίχθηκε με γνώμονα να βρίσκεται σε αγωνιστικό περιβάλλον.
Η AMG GT Black Series είναι το πιο ισχυρό δημιούργημα Mercedes-AMG με κινητήρα V8 μέχρι σήμερα. Ο κινητήρας 4,0 L με τα δύο turbo αποδίδει 730 PS, και επιταχύνει το όχημα από 0 σε 100 km/h σε μόλις 3,2 sec. Τα ενεργά αεροδυναμικά μέρη εξασφαλίζουν μέγιστη σταθερότητα στην οδήγηση, ενώ ο σχεδιασμός και οι πολυάριθμες τεχνικές λεπτομέρειες προέρχονται από τα τρέχοντα αγωνιστικά αυτοκίνητα Mercedes-AMG, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικά μεγαλύτερης εισαγωγής αέρα ψύξης, η οποία έχει υιοθετηθεί από τη Mercedes-AMG GT3.
Ο άνθρωπος πίσω απ' το τιμόνι
Εδώ και 25 χρόνια, ένας άνθρωπος κάθεται στην θέση του οδηγού: ο Bernd Maylander. Ο 51χρονος, που πριν αναλάβει τον ρόλο του οδηγού του Safety Car αγωνιζόταν στο DTM και έχει στο παλμαρέ του μία συμμετοχή στον 24ωρο του Le Mans, αποτελεί μία αξιόπιστη επιλογή πίσω από το τιμόνι, και με περηφάνεια μπορεί να λέει ότι έχει ηγηθεί των περισσότερων γύρων στην ιστορία του σπορ.
«Είχα την τιμή να οδηγήσω πολλά συναρπαστικά αυτοκίνητα Mercedes-Benz και Mercedes-AMG στη Formula 1», δήλωσε. «Είμαι περήφανος για αυτό και ταυτόχρονα βαθιά ευγνώμων».
Ο ίδιος στάθηκε στο GP Ιαπωνίας του 2007, όταν έμεινε στην πίστα για 19 συνεχόμενους γύρους, αριθμό ρεκόρ μέχρι και σήμερα:
«Με τα χρόνια, έχω ζήσει αμέτρητες αξέχαστες στιγμές. Μία από τις πιο αξιοσημείωτες ήταν το Grand Prix στο Fuji το 2007. Ήμουν στην πίστα για 19 γύρους, παρακολουθώντας προσεκτικά τον δείκτη καυσίμου. Τότε η βροχή σταμάτησε, ο αγώνας ξεκίνησε και μπήκα στα pit για να αλλάξω στο δεύτερο αυτοκίνητο – μόνο για να με στείλουν αμέσως ξανά στην πίστα μετά από ένα ατύχημα. Αυτός ο αγώνας θα μείνει για πάντα χαραγμένος στη μνήμη μου».
Αναλυτικά όλα τα μοντέλα που χρησιμοποιήθηκαν ως Safety Cars:
Χρονολογία | Μοντέλο |
---|---|
1996 | Mercedes-Benz C 36 AMG (W202) |
1997 – 1999 | Mercedes-Benz CLK 55 AMG (C208) |
2000 | Mercedes-Benz CL 55 AMG (C215) |
2001 – 2002 | Mercedes-Benz SL 55 AMG (R230) |
2003 | Mercedes-Benz CLK 55 AMG (C209) |
2004 – 2005 | Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171) |
2006 – 2007 | Mercedes-Benz CLK 63 AMG (C209) |
2008 – 2009 | Mercedes-Benz SL 63 AMG (R230) |
2010 – 2012 | Mercedes-Benz SLS AMG (C197) |
2012 (από το GP Γερμανίας)–2014 | Mercedes-Benz SLS AMG GT (C197) |
2015 – 2017 | Mercedes-AMG GT S (C190) |
2018 – 2021 | Mercedes-AMG GT R (C190) |
2022 – σήμερα | Mercedes-AMG GT Black Series (C190) |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes-Benz GLA: Έτσι θα μοιάζει η νέα γενιά του entry-level SUV των Γερμανών (photos)
Αποκάλυψη για τη Mercedes Vision Iconic: Με αισθητική του 1930 και τεχνολογία του μέλλοντος (photos)
H Mercedes ετοιμάζει νέο εισαγωγικό μοντέλο - Πότε φτάνει στις αγορές, ποιο θα αντικαταστήσει